CHESTIONARE REGULAMENT HANDBAL

EUROHANDBAL vă oferă posibilitatea să vă îmbogăţiţi cunoştinţele despre jocul de handbal prin CHESTIONARE. AVETI MAI JOS, 100 de  intrebari din regulamentul jocului de handbal cuprinse in 4 CHESTIONARE a 25 intrebari.

7 metrii, …ba nu!! Fault în atac,…ba nu! Eliminare de 2 minute,…ba nu! De câte ori nu am comentat meciuri pe muchie de cuţit la TV. Am găsit oportună, cu ocazia CM China, punerea la dispoziţia iubitorilor de handbal mai multe chestionare, care conţin întrebări despre situaţii şi faze de joc.

CHESTIONAR 1

1. A3 aruncă la poarta echipei B şi loveşte bara. Mingea se rostogoleşte afară din spaţiul de poartă. La linia de aruncare liberă, A3 şi B4 plonjează după minge, fără a se pune unul pe altul în pericol. B4 reuşeşte să împingă mingea spre B6care lansează un contraatac şi înscrie un gol. Decizia corectă?

a) Avertisment

b) Gol pentru B

c) Aruncare liberă pentru A sau B, depinde de circumstanţe

d) Aruncare de la poartă

2. Care sunt dimensiunile interioare ale porţii?

a) 1.92 x 2.92 metri

b) 2.00 x 3.00 metri

c) 2.05 x 3.05 metri

d) 2.08 x 3.08 metri

5. Portarul A stă în spaţiul de poartă cu mingea în mână, gata să execute o aruncare de la poartă. Atacantul B6 deposedează portarul de minge folosind palma deschisă. Decizia corectă?

a) Aruncare de la poartă pentru echipa A

b) Aruncare liberă pentru echipa A

c) Aruncare de la poartă după fluier

d) Sancţiune disciplinară progresivă pentru B6

6. Care din următoarele afirmaţii privitoare la aruncarea de la poartă sunt corecte?

a) Aruncarea de la poartă se consideră executată atunci când mingea a părăsit mâna portarului

b) Adversarii trebuie să păstreze o distanţă de 3 metri

c) Aruncarea de la poartă se consideră executată atunci când mingea a părăsit mâna portarului şi a trecut linia spaţiului de poartă

d) Adversarii au voie să stea în imediata apropiere a liniei spaţiului de poartă

7. Aruncare liberă pentru echipa A. Înainte ca A5 să ia mingea, B6 o ia, o pune sub braţ şi fuge către propria poartă. După ce face câţiva paşi, el rostogoleşte mingea înapoi în direcţia lui A5. Decizia corectă?

a) Eliminare de 2 minute pentru B6

b) Aruncare liberă pentru echipa A după fluier

c) Avertisment pentru B6

d) Jocul continuă

e) Time-out

8. Arbitrii au acordat o aruncare liberă pentru echipa B de la linia de aruncare liberă a echipei A. După ce toţi jucătorii s-au poziţionat correct, arbitrul fluieră executarea aruncării. Înainte ca mingea să părăsească mana executantului, doi dintre coechipierii săi trec peste linia de aruncare liberă a echipei A. Decizia corectă?

a) Repetarea aruncării libere pentru B

b) Aruncare liberă pentru A

c) Cu fluier

d) Fără fluier

9. Echipa A lansează un contraatac. A5 vrea să-i paseze lui A7 care se află singur la linia de poartă a echipei adverse. În timp ce A5 pasează mingea, un oficial al echipei B intră pe teren şi prinde mingea. Decizia corectă?

a) Aruncare liberă pentru A

b) Aruncare de la 7m pentru A

c) Avertisment pentru oficialul echipei B

d) Eliminare de 2 minute pentru oficialul echipei B

e) Descalificarea oficialului echipei B

10. În timpul executării unei aruncări libere, mâna cu mingea lui B12 depăşeşte complet linia de margine. Decizia corectă?

a) Jocul continuă

b) Aruncare liberă împotriva echipei B

c) Aruncare de la margine împotriva echipei B

d) Aruncare liberă împotriva echipei B, şi avertizarea verbală a lui B12

11. Antrenorul echipei A a primit deja avertisment si eliminare de 2 minute. Pentru că echipa sa nu are decât 10 jucători trecuţi în raportul de joc, el îşi trece numele ca jucător al echipei sale. La scurt timp după intrarea pe teren, el protestează din nou la o decizie a arbitrilor. Jucătorii echipei A nu au primit până acum nici o sancţiune disciplinară. Decizia corectă?

a) Avertisment

b) Eliminare de 2 minute

c) Descalificare

12. În timpul unui time-out din cauza accidentării unui jucător, un jucător de pe banca echipei A intră pe teren, cu toate că arbitrii nu i-au dat permisiunea de a intra pe teren. Decizia corectă?

a) Avertisment pentru jucător

b) Eliminare de 2 min pentru jucător

c) Descalificarea jucătorului

d) Eliminare de 2 min pentru jucător şi reducerea efectivului echipei A pentru 2 minute

13. Arbitrii sunt insultaţi de un jucător în drumul sper vestiar (în timpul pauzei). Decizia corectă?

a) Eliminare definitivă

b) Descalificare

c) Eliminare de 2 minute (la începutul reprezei a doua)

d) Raport scris

14. La începutul jocului: care dintre arbitrii devine arbitru de centru şi care devine arbitru de poartă?

a) Arbitru menţionat primul în raportul de joc devine arbitru de centru

b) Arbitrul menţionat primul în raportul de joc devine arbitru de poartă

c) Arbitrii trag la sorţi pentru a decide cum vor începe jocul

d) Arbitrii îsi aleg singuri poziţia în teren

17. După fluierul de final al primei reprize, trebuie executată o aruncare liberă. Care jucători pot fi înlocuiţi?

a) Toţi jucătorii din ambele echipe

b) Doar jucătorii echipei în apărare

c) Doar jucătorii echipei executante

d) Doar un jucător al echipei executante

18. B8 a primit deja un avertisment. În timpul unui time-out el stă pe banca de rezerve şi vorbeşte într-o manieră nesportivă despre arbitrii. Decizia corectă?

a) Descalificare pentru B8

b) Eliminare de 2 minute pentru B8

c) Avertisment pentru B8

d) Nu e posibilă nici o sancţiune

19. Până când pot anula arbitrii un gol acordat unei echipe?

a) Până la fluierul de executare al aruncării de începere

b) Până la fluierul de final

c) Golul trebuie anulat dacă a fost marcat după ce cronometrorul a întrerupt meciul, chiar dacă s-a executat aruncarea de începere înainte ca semnalul cronometrorului să fie observat

d) Un gol nu mai poate fi niciodată anulat

20. Câte culori poate avea mingea?

a) 1

b) 2

c) 3

d) Oricâte

21. Portarul A16 este accidentat şi trebuie înlocuit cu A5. A5 îşi schimbă tricoul. După 20 de minute, A16 este apt de joc şi antrenorul face decide înlocuirea. A5 este din nou trimis pe teren ca şi jucător de camp fără a anunţa scorerul. Decizia corectă?

a) Nici o decizie, deoarece acest lucru este permis

b) Aruncare liberă pentru echipa B

c) Eliminare de 2 min pentru A5

d) Descalificarea lui A5

23. Echipa A a înscris un gol. Arbitrii nu au fuierat încă aruncare de începere, iar B10 intră pe teren înainte ca B6 să iasă. Decizia corectă?

a) Aruncare de începere

b) Aruncare liberă pentru echipa A

c) Eliminarea lui B10

d) Eliminare pentru jucătorul B6

24. A2 este eliminat pet imp de 2 minute , dar antrenorul lui îl trimite înapoi pe teren după numai un minut. Înainte de a se auzi fluierul cronometrorului, A2 împiedică o şansă clară de gol a echipei B. Decizia corectă?

a) Aruncare liberă pentru echipa B şi o nouă eliminare jucătorului A2

b) Aruncare de la 7m pentru B, o noua eliminare pentru A2 şi reducerea efectivului echipei A pentru restul timpului de eliminare a lui A2

c) Aruncare de la 7m, descalificarea lui A2 şi reducerea efectivului echipei A pentru restul timpului de eliminare a lui A2

d) Nici o decizie, pentru că cronometrorul nu a fluierat destul de repede.

25. Cu 20 de secunde înaintea finalului meciului, scorul este 20-19 pentru echipa A. Portarul A16 întârzie executarea aruncării de la poartă, plimbându-se cu mingea în spaţiul de poartă. Decizia corectă?

a) Time-out

b) Aruncare liberă împotriva echipei A

c) Fluier pentru executarea aruncării de la poartă

d) Eliminare de 2 min pentru A16

e) Arătarea presemnalizării de joc pasiv

26. Jucătorul A7 al echipei în atac are mingea şi calcă în spaţiul de poartă al echipei adverse. Decizia corectă?

a) Aruncare liberă pentru adversari

b) Aruncare de la poartă pentru echipa B

c) Aruncare de la poartă pentru echipa B, după fluier

d) Aruncare liberă pentru echipa B, după fluier

27. A8, care este atacat corect de câţiva adversari, rostogoleşte mingea intenţionat în propriul spaţiu de poartă, unde aceasta se opreşte. Portarul A nu ia mingea. Decizia corectă?

a) Aruncare de la poartă

b) Aruncare de la poartă după fluier

c) Aruncare de la 7m pentru B

d) Aruncare liberă pentru B

28. A5 nu prinde mingea, dar reuşeşte să o aducă sub control. Apoi face trei paşi, bate mingea de sol, şi mai face trei paşi înainte de a marca un gol. Decizia corectă?

a) Aruncare liberă pentru echipa B

b) Gol

c) Aruncare de la poartă pentru B

d) Aruncare de la margine pentru B

29. B3 aruncă la poartă din săritură şi A9 blochează aruncarea. Mingea cade pe podea. A9 prinde mingea cu ambele mâini şi porneşte în dribling pe contraatac. El aruncă mingea în poarta echipei B. Decizia corectă?

a) Gol pentru echipa A

b) Aruncare liberă pentru echipa B

c) Eliminare de 2 minute pentru A9

d) Time-out

30. A5 este în posesia mingii atunci când un oficial al echipei A protestează împotriva arbitrilor. Arbitrii fluieră, acordă time-out şi acordă avertisment oficialului. Cum va fi reluat jocul?

a) Aruncare liberă pentru echipa B, după fluier, din dreptul spaţiului de schimb

b) Aruncare liberă pentru echipa A, după fluier, din dreptul spaţiului de schimb

c) Aruncare liberă pentru echipa A din locul unde se afla mingea în momentul întreruperii

d) Aruncare liberă pentru B din dreptul spaţiului de schimb

CHESTIONAR 2

1. Care sunt dimensiunile prescrise de regulament pentru terenul de joc?

a) 40 x 20 metri

b) 42 x 20 metri

c) 38 x 18 metri

d) Lungimea între 38 şi 42 metri, lăţimea între 18 şi 22 metri

2. Scorul este 15-15 cu puţin înaintea finalului jocului. Echipa oaspete înscrie un gol. Echipa gazdă vrea să execute rapid aruncarea de începere. Jucătorul cu mingea stă la mijlocul terenului cu un picior peste linia de mijloc, şi cu un picior în spatele liniei. Decizia corectă?

a) Corectarea poziţiei; apoi fluier pentru executarea aruncării de începere

b) Poziţia este corectă; fluier pentru executarea aruncării de începere

c) Time-out; corectarea poziţiei; fluier pentru executarea aruncării de începere

3. Mingea este aruncată spre poarta echipei B; mingea sare din bară şi atinge o instalaţie fixă aflată deasupra spaţiului de poartă al echipei B; de acolo mingea cade direct în braţele portarului echipei B. Decizia corectă?

a) Aruncare de la poartă

b) Aruncare de la margine pentru B

c) Aruncare liberă pentru B după fluier

d) Aruncare de la margine pentru B după fluier

e) Time-out-ul obligatoriu

4. B18 aruncă mingea spre poarta lui A1. Aruncarea este blocată, şi mingea se îndreaptă în mod evident spre linia de poartă, în afara porţii (în interiorul spaţiului de poartă). A1 aleargă după minge şi reuşeşte să o „ajute” să depăşească linia de poartă cu piciorul. Decizia corectă?

a) Aruncare de la poartă pentru A

b) Aruncare de la margine pentru B

c) Aruncare liberă pentru B

d) Avertisment pentru A1

5. Portarul B16 execută o aruncare de la poartă, după ce mingea a depăşit linia de poartă. El este grăbit, echipa B fiind condusă pe tabelă. Mingea îi scapă din mână şi merge la jucătorul B6 care se afla încă în spaţiul de poartă. B6 rostogoleşte mingea cu piciorul înapoi la portar. Decizia corectă?

a) Aruncare de la poartă după fluier

b) Aruncare liberă împotriva echipei B

c) Aruncare de la 7m împotriva echipei B

6. Se acordă o aruncare liberă împotriva echipei A, iar A4 ia mingea, traversează spatiul de poartă şi apoi pune mingea jos. Decizia corectă?

a) Eliminare de 2 minute pentru A4

b) Avertisment pentru A4

c) Aruncare de la 7m pentru echipa B

d) Aruncare liberă pentru echipa B

7. Echipa B primeşte o aruncare liberă, dar A5 este încă în posesia mingii. A5 merge spre arbitru şi îi oferă politicos mingea. Decizia corectă?

a) Eliminare de 2 minute pentru A5 şi aruncare liberă pentru echipa B din locul unde este mingea acum

b) Avertisment pentru A5 şi aruncare liberă pentru B din locul unde este mingea acum

c) Eliminare de 2 minute pentru A5 şi aruncare liberă pentru B din locul unde a fost comis faultul

d) Avertisment pentru A5 şi aruncare liberă pentru B din locul unde s-a comis faultul

8. A4 a aruncat spre poarta echipei B. Mingea loveşte bara şi se întoarce spre spaţiul de joc. A6 se află la linia spaţiului de poartă şi e gata să prindă mingea. B4 intră în spaţiul de poartă şi loveşte mingea care iese peste propria linie de poartă, în afara porţii. Decizia corectă?

a) Aruncare de la 7m pentru A

b) Aruncare de la margine pentru A

c) Aruncare liberă pentru A

d) Aruncare de la poartă pentru B

9. Aruncare de la margine pentru echipa B. B7 execută aruncarea de la margine şi vede că portarul A12 este mult ieşit din poartă. B7 aruncă mingea direct spre poarta goală. Jucătorul de camp A3 intră în spaţiul e poartă şi opreşte mingea. Decizia corectă?

a) Gol

b) Aruncare liberă pentru B

c) Aruncare de la 7m pentru B

d) Sancţiune disciplinară progresivă pentru A3

10. Câte avertismente pot fi dictate oficialilor unei echipe în timpul unui joc?

a) Nici unul

b) 1

c) 2

d) 3

11. Arbitrii au acordat o aruncare liberă pentru echipa A la linia de aruncare liberă a echipei B. Se aude semnalul sonor al cronometrorului care opreşte timpul de joc. Arbitrii discută cu cronometrorul despre motivul întreruperii. Cronometrorul informează arbitrii că A9 a comis o schimbare greşită. Decizia corectă?

a) Aruncare liberă pentru A de la linia de aruncare liberă a echipei B

b) aruncare liberă pentru B de la linia de aruncare liberă

c) Aruncare liberă pentru B din dreptul zonei de schimb a echipei A

d) Elininarea pet imp de 2 min a jucătorului A9

12. După fluierul de sfarşit al primei reprize, A9 şi B5 se ciocnesc pe teren şi strigă unul la altul. Apoi A9 îl împinge pe B5 în piept cu ambele mâini, iar B5 aproape îşi pierde echilibrul. Decizia corectă?

a) Eliminare de 2 minute pentru A9 la începutul reprizei a doua

b) Descalificare pentru A9, echipa A va juca cu doar 5 jucători de câmp primele două minute ale reprizei a doua

c) Descalificare pentru A9; echipa A va începe repriza a doua cu 6 jucători de câmp

d) Descalificare pentru A9 şi raport scris

13. Un jucător a comis o abatere. Arbitrul de centru decide descalificare şi aruncare liberă. Arbitrul de poartă decide eliminare de 2 minute şi aruncare de la 7m. Cum va fi sancţionat jucătorul şi cum va fi reluat jocul?

a) Eliminare de 2 minute

b) Descalificare

c) Aruncare liberă

d) Aruncare de la 7 metri

16. Cu puţin înaintea finalului meciului, B2 primeşte mingea lângă linia spaţiului de poartă a echipei adverse, încearcă să înscrie, dar este oprit printr-un fault. Înainte ca mingea să părăsească mana lui B2, se aude fluierul de final al meciului. Decizia corectă?

a) Finalul jocului

b) Aruncare liberă pentru echipa B

c) Aruncare de la 7m pentru echipa B

d) Finalul jocului, consemnarea incidentului în raportul de joc

18. Care minge trebuie aleasă pentru un meci masculin?

a) Circumferinţă 57 cm, greutate 450 g

b) Circumferinţă 58 cm, greutate 400 g

c) Circumferinţă 59 cm, greutate 425 g

d) Circumferinţă 60 cm, greutate 500 g

20. A3 a fost eliminat. După ce părăseeşte terenul, dar înainte de reluarea jocului, A3 se face vinovat de comportare nesportivă grosolană în spaţiul de schimb, în relaţie cu antrenorul echipei B. Antrenorul B, cu puţin înainte, intrase pe teren chiar dacă nu se acordase nici un time-out, dar nu s-a dictat nici o sancţiune împotriva „băncii” echipei B. Decizia corectă?

a) Descalificarea lui A3

b) Avertisment pentru antrenorul echipei B

c) Continuarea jocului cu 4/1 jucători ai echipei A

d) Continuarea jocului cu 5/1 jucători ai echipei A

22. În timpul unui time-out, A5 comite o schimbare greşită. Echipa A se afla în posesia mingii atunci când a fost cerut time-out-ul. Decizia corectă?

a) Nici o penalizare

b) Avertisment pentru jucătorul A5

c) Eliminare de 2 min pentru A5

d) Aruncare liberă pentru echipa B

e) Echipa A rămâne în posesia mingii

23. În timpul unui contraatac al echipei A, jucătorul B7 intră pe teren ca al 8-lea lucător şi îl ţine pe A5 împiedicănd şansa clară de gol. Decizia corectă?

a) Eliminare de 2 min pentru B7

b) Descalificarea jucătorului B7

c) Eliminarea definitivă a lui B7

d) Aruncare liberă

e) Aruncare de la 7m

24. Arbitrii fluieră pentru că B21 a comis paşi. Jucătorul lasă jos mingea la linia spaţiului de poartă al echipei A. Portarul A16 vrea să arunce mingea repede. El se sprijină cu o mână de podea, în spaţiul de joc, şi are un picior în spaţiul de poartă. Din această poziţie el pasează mingea lui A3, care porneşte un contraatac care se termină cu gol pentru echipa A. Decizia corectă?

a) Repetarea aruncării libere după fluier

b) Gol pentru echipa A

c) Aruncare liberă pentru echipa B din cauza poziţiei neregulamentare din care s-a executat aruncarea

d) Time-out

25. În care din următoarele cazuri trebuie acordată o aruncare de la poartă?

a) Atunci când un jucător al echipei în atac şi are mingea în posesie atinge spaţiul de poartă advers

b) Atunci când un jucător al echipei în atac, care nu are posesia mingii, atinge spaţiul de poartă advers şi încearcă prin aceasta să-şi creeze un avantaj

c) Atunci când un jucător al echipei în atac deviază mingea peste linia de poartă adversă, în afara porţii

d) Atunci când un jucător care are posesia mingii atinge spaţiul de poartă al echipei sale

26. A5 joacă mingea intenţionat în propriul spaţiu de poartă. Mingea loveşte bara şi se rostogoleşte spre spaţiul de joc. Portarul A ia mingea şi i-o pasează lui A7 care înscrie un gol. Decizia corectă?

a) Aruncare de la 7m pentru B

b) Gol

c) Aruncare liberă pentru B

d) Aruncare de la poartă pentru A

27. După o pasă imprecisă de la A3 la A9, mingea de rostogoleşte spre linia de margine lângă banca de rezerve a echipei A. B10 este la 1 metru, gata să prindă mingea, atunci când A9 plonjează după minge şi o loveşte cu pumnul în direcţia contrului terenului, înapoi spre A3. Apoi, A9 alunecă peste linia de margine din cauza plonjonului. Decizia corectă?

a) Jocul continuă

b) Aruncare liberă pentru echipa B

c) Avertisment sau eliminare de 2 minute peuntru A9

d) Aruncare de la margine pentru B

28. A7 se află în centrul apărării echipei sale. B3 încearcă să paseze mingea cu pământul. A7 ăncearcă intenţionat să oprească mingea cu piciorul. Aceasta este prima dată când încearcă aşa ceva. Mingea îi loveşte piciorul lui A7 şi intră în poarta echipei A. Decizia corectă?

a) Aruncare liberă pentru B

b) Gol

c) Aruncare de la 7m pentru B

d) Sancţiune disciplinară progresivă pentru A7

29. În timpul unui atac al echipei A, A7, aflat la semicrec, şi care nu este în posesia mingii, îl blochează pe adversarul B4. Decizia corectă?

a) Aruncare liberă pentru B

b) Sancţiune disciplinară progresivă pentru A7

c) Jocul continuă

30. Care din următoarele situaţii este considerată comportare nesportivă?

a) Aruncarea mingii în capul apărătorului care nu se mişcă

b) Atitudinea pasivă a portarului în timpul executării unei aruncări de la 7m, când el nu pare să vrea să încerce să apere aruncarea

c) Simulări care încercă să inducă în eroare arbitrii

d) Blocarea intenţionată a mingii cu piciorul

CHESTIONAR 3

1. A6 execută o aruncare de la margine spre propriul portar. Portarul observă prea târziu mingea, iar aceasta intră în poartă. Decizia corectă?

a) Aruncare liberă pentru B

b) Gol

c) Aruncare de la poartă pentru A

d) Repetarea aruncării după fluier

2. După fluierul de executare al unei aruncări de la 7m, portarul echipei A calcă linia de 4m cu un picior. Aruncare de la 7m este ratată, mingea mergând peste poartă. Decizia corectă?

a) Repetarea aruncării de la 7m după fluier

b) Pentru că nu s-a înscris un gol, jocul continuă cu o aruncare de la poartă

c) Poziţia portarului a fost corectă, jocul continuă

3. Care din următoarele situaţii privind aruncarea de începere nu sunt adevărate?

a) Aruncare de începere trebuie executată la cel mult 3 secunde după fluier, de la centrul terenului, şi trebuie executată în jumătatea adversă de teren

b) Nu poate fi înscris un gol direct din aruncare de începere

c) Atunci când este executată o aruncare de începere, poziţia incorectă a adversarilor nu trebuie corectată dacă prin  aceasta nu se creează un dezavantaj echipei executante

d) Dacă executantul execută un dribling după fluierul de executare, trebuie acordată o aruncare liberă pentru adversari

e) Coechipierii executantului nu au voie să depăşească linia de centru înaintea executării aruncării de începere

4. A5 nu reuşeşte să prindă o pasă. El aleargă după minge şi o opreşte înainte ca aceasta să treacă linia de margine, dar depăşeşte, din cauza vitezei, linia de margine cu corpul. Decizia corectă?

a) Jocul continuă

b) Aruncare liberă pentru B

c) Aruncare de la margine pentru B

5. Portarul A apără o aruncare la poartă, şi respinge mingea peste linia de poartă, în afara porţii; ce semnalizare trebuie să arate arbitrul de poartă?

a) Semnalizarea 8(aruncare de la poartă)

b) Semnalizarea 9 (direcţia aruncării libere)

c) Mai întâi semnalizarea 9, apoi semnalizarea 8

d) Mai întâi semnalizarea 8, apoi semnalizarea 9

6. Echipa A execută o aruncare de la 7m şi mingea intră în poartă; dar înainte ca mingea să părăsească mâna executantului, unul dintre coechipieri trece linia de aruncare liberă. Decizia corectă?

a) Gol

b) Repetarea aruncării

c) Aruncare liberă pentru echipa B

d) Repetarea aruncării şi avertisment pentru jucătorul vinovat

7. Echipa A are mingea la linia de 9m a echipei B. Cronometrorul întrerupe jocul şi explică arbitrilor că antrenorul echipei A l-a insultat. Decizia corectă?

a) Raport scris

b) Descalificarea antrenorului echipei A; raport scris

c) Jocul va fi reluat cu o aruncare liberă pentru echipa B din dreptul spaţiului de schimba al echipei A

d) Jocul va fi reluat cu o aruncare liberă pentru echipa A corespunzătoare situaţiei de joc

8. A6 este pregătit să execute o aruncare de la 7m atunci când antrenorul echipei B îl cheamă pe portarul echipei B la schimb. Portarul se pregăteşte să facă ce i s-a spus. Decizia corectă?

a) Nici o acţiune

b) Avertizarea antrenorului echipei B

c) Avertisment antrenorului echipei B şi portarului echipei B

d) Avertisment pentru portarul echipei B

9. A9 se află complet liber la linia spaţiului de poartă advers, gata să primească mingea. B3 vede acest lucru, intră clar în propriul spaţiu de poartă şi opreşte mingea, stând cu ambele picioare în spaţiul de poartă. Este a doua oară când face acest lucru. Decizia corectă?

a) Aruncare liberă pentru A

b) Aruncare de la 7m pentru A

c) Sancţiune disciplinară progresivă pentru B3

10. Se acordă o aruncare de la margine pentru echipa A. A8 aruncă mingea spre mingea echipei B. Mingea loveşte bara porţii, revine lui A8, care prinde mingea şi înscrie. Decizia corectă?

a) Aruncare de la poartă pentru B

b) Gol

c) Aruncare de la margine după fluier

d) Aruncare liberă pentru B

11. Un oficial de echipă protestează şi primeşte o eliminare de 2 minute.  Înainte ca jocul să fie reluat, el protestează din nou şi este descalificat. Decizia corectă?

a) 2 jucători trebuie să părăsească terenul pentru câte 2 minute fiecare

b) 1 jucător trebuie să părăsească terenul pentru 4 minute

c) Efectivul echipei este redus cu 1 jucător pentru 2 minute

12. În timpul unui contraatac, B9 este tras de tricou de A4, care a primit deja un avertisment. În ciuda acestui fapt, B9 reuşeşte să paseze mingea lui B8, care înscrie un gol. Arbitrii vor să-l penalizeze acum pe A4, dar acesta este aşezat pe banca de rezerve. Decizia corectă?

a) Eliminare de 2 minute pentru A4; efectivul echipei este redus cu un jucător

b) A4 nu va putea juca următoarele 2 minute (dar echipa va avea efectivul complet pe teren)

c) O sancţiune disciplinară nu mai este posibilă în acest moment

d) Descalificare pentru A4 (efectivul echipei va fi redus cu un jucător timp de 2 minute)

14. Cei doi arbitrii fluieră după o ciocnire între doi jucători. Arbitrul de centru arată fault în atac, iar arbitrul de poartă arată o abatere din partea apărătorului. Ce se va decide?

a) Decizia arbitrului de poartă va rămâne valabilă

b) Decizia arbitrului de centru va rămâne valabilă

c) Cei doi arbitrii vor discuta şi vor ajunge la o decizie comună

d) Time-out-ul este obligatoriu

e) Time-out-ul este necesar doar dacă decizia comună este împotriva echipei în atac

16.Echipa B execută o aruncare liberă direct spre poartă chiar înainte de finalul jocului. Semnalul automat de final de joc se aude chiar înainte ca mingea să intre în poartă. Decizia corectă?

a) Sfărşitul jocului

b) Aruncarea liberă se repetă

c) Aruncare liberă pentru echipa B după fluier

d) Aruncare de la 7m pentru echipa B

18. A4 blochează o aruncare a lui B11. Mingea atinge tevanul deasupra spaţiului de poartă. Imediat după aceasta, antrenorul echipei B pune cartonaşul verde pe masă în faţa cronometrorului. Decizia corectă?

a) Echipa B primeşte imediat time-out

b) Echipa B nu primeşte time-out-ul de echipa, pentru că mingea a atins tavanul

c) Echipa B nu primeşte time-out de echipă, pentru că echipa A va avea posesia mingii la reluarea jocului

d) Echipa B primeşte time-out-ul de echipă, dar numai după reluarea jocului

19. Care minge trebuie aleasă pentru un meci feminin?

a) Circumferinţă 53 cm, greutate 350 g

b) Circumferinţă 54 cm, greutate 300 g

c) Circumferinţă 55 cm, greutate 425 g

d) Circumferinţă 56 cm, greutate 375 g

21. Arbitrul fluieră şi arată time-out, pentru că A2 primeşte a treia eliminare de 2 min. În timp ce arbitrul indică scorer/cronometrorului descalificarea, antrenorul echipei A intră în teren pentru a protesta împotriva deciziei arbitrului. Unul din oficialii echipei A a primit mai devreme un avertisment. Decizia corectă?

a) Descalificarea antrenorului şi reducerea efectivului echipei pentru 2 minute

b) Un avertisment personal antrenorului echipei A

c) Eliminarea definitivă a antrenorului echipei A

d) Eliminare de 2 minute pentru antrenorul echipei A

23. Schimbare greşită pentru echipa A, după ce arbitrii au acordat o aruncare de la 7m pentru echipa A. Decizia corectă?

a) Aruncare liberă pentru echipa B

b) Aruncare liberă pentru A

c) Eliminare de 2 minute pentru jucătorul echipei A care a comis schimbarea greşită

d) Avertisment pentru responsabilul echipei A

24. A5 a fost eliminat. După 1 minut şi 45 de secunde de eliminare, antrenorul îl trimite pe A5 din nou pe teren. Decizia corectă?

a) A5 primeşte o nouă eliminare de 2 minute şi 15 secunde

b) Descalificarea lui A5 şi echipa A va juca cu efectivul redus cu un jucător timp de 15 secunde

c) A5 va primi o noua eliminare, echipa A va juca cu efectivul redus cu un jucător timp de 15 secunde

d) Eliminarea definitivă a lui A5

25. Mingea revine de la un coechipier înapoi în spaţiul de poartă, unde portarul A1 sare şi prinde mingea în aer. Portarul care are mingea sub control şi aterizează în afara spaţiului de poartă. Decizia corectă?

a) Jocul continuă

b) Aruncare de la poartă pentru A

c) Aruncare liberă pentru echipa B

d) Aruncare de la 7m pentru echipa B

26. Apărătorul B7 vede că pivotul A9 ar rămâne singur cu portarul dacă ar primi mingea. Aşa că, după ce a făcut acest lucru şi mai devreme, el fuge către A9 prin spaţiul de poartă, pentru ca A9 să nu poată primi mingea. B7 se află din nou în afara spaţiului de poartă când A9 primeşte mingea. A9 se întoarce şi se loveşte direct spre B7. Decizia corectă?

a) Aruncare de la 7m pentru A

b) Aruncare liberă pentru A

c) Aruncare liberă pentru B

d) Sancţiune disciplinară progresivă pentru B7

e) Time-out

27. Echipa B a înscris un gol şi A10 execută aruncare de începere. El nu găseşte nici un coechipier liber căruia să-I paseze, aşa ca îi surprinde pe portarului A17 pasându-I mingea, chiar dacă portarul se află în prorpiul spaţiu de poartă. A17 prinde mingea şi i-o pasează lui A9. Decizia corectă?

a) Jocul continuă

b) Aruncare de la 7m pentru echipa B

c) Aruncare liberă pentru B

d) Repetarea aruncării

28. Extrema B3 pasează riscant pentru B11, care se află la semicerc. Mingea este în aer, dar B11 realizează că nu poate prinde mingea, şi o loveşte cu pumnul îndreptând-o spre B9, care se află la mijlocul terenului. Decizia corectă?

a) Jocul continuă

b) Aruncare liberă pentru echipa A din poziţia unde era B9

c) Aruncare liberă pentru echipa A de la linia de aruncare liberă, din locul unde se afla B11

d) Eliminare de 2 minute pentru B11

29. A10 încearcă să-i paseze mingea lui A8 care se află la linia spaţiului de poartă al echipei B. B10 stă în faţa lui A8 şi mingea îi loveşte piciorul. Decizia corectă?

a) Aruncare liberă pentru A

b) Jocul continuă

c) Depinde cine prinde mingea

30. Jucătorul B10, aflat pe semicerc, îl blochează corect pe apărătorul A2. Când B10 este gata este gata să acţioneze, coechipierul B4 îi dă o pasă pe joc, prin spaţiul care B10 şi la creat şi pe unde ar putea arunca la poartă. Înainte ca B10 să primească mingea, el este tras de tricou din spate de A2. Decizia corectă?

a) Aruncare liberă pentru echipa B

b) Aruncare de la 7m pentru echipa B, indiferent de poziţia apărătorilor

c) Aruncare de la 7m pentru echipa B, dacă nici un alt jucător al echipei A nu l-ar fi putut împiedica corect pe B10 să arunce la poartă

d) Sancţiune disciplinară preogresivă pentru A2

e) Descalificare pentru A2

CHESTIONAR 4

1. În timp ce execută o aruncare de la poartă, portarul echipei A atinge cu un picior linia de margine. Decizia corectă?

a) Repetarea aruncării de la poartă după fluier

b) Aruncare liberă pentru echipa B

c) Jocul continuă.

2. Care dintre următoarele afirmaţii privind aruncarea de începere sunt false?

a) Aruncare de începere trebuie executată la cel mult 3 secunde după fluierul de executare, din centrul terenului spre jumătatea adversă de teren

b) Nu se poate înscrie un gol direct în poarta adversă în urma unei aruncări de începere

c) Poziţionarea incorectă a adversarilor nu trebuie corectată, dacă echipei executante nu i se crează nici un dezavantaj

d) Coechipierii executantului nu au voie să treacă linia de centru până la executarea aruncării

3. Mingea se află în aer şi se îndreaptă sper linia de margine. A3 reuşeşte să prindă şi să paseze mingea cu o mână lui A7 înainte ca mingea să depăşească linia de margine. În cursul acestei acţiuni, A3 calcă cu un picior în afara terenului. A7 prinde mingea şi înscrie un gol. Decizia corectă?

a) Aruncare de la margine pentru echipa B

b) Aruncare liberă pentru echipa B

c) Gol

d) Eliminare de 2 min pentru A3

4. Portarul A13 vrea să execute rapid o aruncare de la poartă, dar duce mingea peste linia de poartă în cadrul porţii. Decizia corectă?

a) Jocul continuă

b) Aruncare de la poartă după fluier

c) Gol pentru adversari

d) Aruncare liberă pentru adversari

5. Portarul echipei B execută o aruncare de la poartă. Mingea atinge arbitrul şi revine la portarul B,care intre timp a ieşit din spaţiul de poartă. Decizia corectă?

a) Jocul continuă

b) Repetarea aruncării de la poartă

c) Aruncare liberă pentru A

d) Aruncare liberă pentru echipa B după fluier

6. Echipa A are mingea la linia de aruncare liberă a echipei B. Antrenorul echipei B protestează atât de vehement împotriva unei decizii a arbitrilor, încât aceştia întrerup jocul. Decizia corectă?

a) Sancţiune disciplinară progresivă pentru antrenorul echipei B

b) Aruncare liberă pentru echipa A din dreptul spaţiului de schimb al echipei B

c) Aruncare liberă pentru echipa A de la linia de aruncare liberă a echipei B

8. Aruncare liberă pentru echipa A. După ce toţi jucătorii ocupă poziţii corecte, A10 pune mingea pe sol şi mai dă nişte sfaturi. B7 vede aceasta, ia mingea şi pleacă pe contraatac. Decizia corectă?

a) Jocul continuă

b) Repetarea aruncării libere după fluier

c) Aruncare liberă pentru echipa A, avertisment pentru B7

d) Aruncare liberă pentru echipa A, eliminate de 2 minute pentru B7

9. După ce arbitrii au acordat time-out, B8 primeşte o eliminare de 2 minute. În timp ce părăseşte terenul, înainte de reluarea jocului, el vorbeşte într-o manieră nesportivă despre arbitrii. Decizia corectă?

a) Eliminare de 2 minute + eliminare de 2 minute pentru B8; echipa B va juca 2 minute cu 2 jucători mai puţin

b) Eliminare de 2 minute + eliminare de 2 minute pentru B8; echipa B va juca 4 minute cu 1 jucător mai puţin

c) Eliminare de 2 minute + descalificare pentru B8; echipa B va juca timp de 2 minute cu 2 jucători mai puţin

d) Eliminare de 2 minute + descalificare pentru B8; echipa B va juca timp de 4 minute cu 1 jucător mai puţin

10. A5 primeşte o eliminare de 2 minute în minutul 7:00. El protestează înainte de reluarea jocului şi primeşte o eliminare suplimentară. După un minut, el intră pe teren, iar cronometrorul fluieră. Pentru intrarea pe teren el primeşte o nouă eliminare şi este descalificat. Din această cauză el îi insultă pe arbitrii. Decizia corectă?

a) Echipa A joacă cu 1 jucător mai puţin între minutele 7:00 şi 8:00; cu 2 jucători mai puţin între 8:00 şi 10:00; 1 jucător mai puţin între 10:00 şi 11:00

b) Echipa A joacă cu 1 jucător mai puţin între minutele 7:00 şi 8:00; cu 2 jucători mai puţin între 8:00 şi 11:00; 1 jucător mai puţin între 11:00 şi 12:00

c) Echipa A joacă cu 2 jucător mai puţin între minutele 7:00 şi 8:00; cu 3 jucători mai puţin între 8:00 şi 10:00; 2 jucător mai puţin între 10:00 şi 11:00

d) Echipa A joacă cu 2 jucător mai puţin între minutele 7:00 şi 8:00; cu 4 jucători mai puţin între 8:00 şi 10:00; 2 jucător mai puţin între 10:00 şi 11:00

11. A3 primeşte o sancţiune disciplinară progresivă (avertisment) pentru un fault. După ce este schimbat, jucătorul, aflat acum pe banca de rezerve, îl insultă pe arbitru. Decizia corectă?

a) Descalificare, combinată cu o eliminare de 2 minute

b) Descalificare. Raport scris. Efectivul echipei este redus pentru 2 minute cu un jucător

c) Eliminare de 2 minute

d) Eliminare definitivă

13. În cazul unor dubii, cine decide asupra acurateţii timpului de joc?

a) Scorerul şi cronometrorul

b) Cei doi arbitrii, de comun acord

c) Cronometrorul

d) Cei doi arbitrii şi cronometrorul, de comun acord

16. Echipa A aruncă la poartă. Portarul B prinde mingea. În acest moment se aude semnalul automat de dinal de joc. Arbitrii atenţionează cronometrorul că au mai rămas de jucat 30 de secunde. Toţi jucătorii se află încă pe teren. Cum se va relua jocul?

a) Aruncare liberă pentru echipa B

b) Aruncare de la poartă

c) Aruncare liberă pentru echipa A

d) După fluierul arbitrului

e) Fără fluierul arbitrului

17. Echipa A este în posesia mingii şi solicită un time-out de echipă. Din cauza zgomotului din sală, arbitrii nu aud fluierul cronometrorului. Abia după 10 secunde, atunci când echipa B are posesia mingii, ei aud fluierul. Decizia corectă?

a) Time-out-ul de echipă este acordat

b) Jocul va fi reluat cu o aruncare liberă pentru echipa B

c) Time-out-ul de echipă nu este acordat

d) Jocul va fi reluat cu o aruncare liberă pentru echipa A

18. Arbitrii au decis să înlocuiască mingea de joc cu mingea de rezervă. Când va putea fi repusă în joc mingea de joc?

a) La următoarea întrerupere

b) Nu mai poate fi repusă în joc, decât dacă devine imposibilă folosirea mingii de rezervă

c) Atunci când arbitrii decid că este necesară folosirea ei

d) Dacă una din echipe o cere

19. Antrenorul echipei A a primite deja un avertisment. La o decizie a arbitrilor, doctorul echipei A intră în teren câţiva metri. Decizia corectă?

a) Nici o sancţiune

b) Avertisment pentru doctorul echipei A

c) Eliminare de 2 minute pentru doctorul echipei A

d) Descalificare pentru doctorul echipei A

21. A5 este singur cu portarul echipei B şi are o şansă clară de gol. Echipa B comite o schimbare greşită şi cronometrorul fluieră, chiar în momentul când A5 este pregătit să arunce la poartă. Decizia corectă?

a) Eliminare de 2 minute pentru jucătorul care a comis schimbarea greşită

b) Descalificarea jucătorului

c) Aruncare liberă pentru echipa A

d) Aruncare de la 7m pentru echipa A

22. După ce portarul echipei A a apărat o aruncare, mingea se rostogoleşte în lungul liniei de margine, în faţa băncii echipei A. A5, care este aşezat pe bancă, pune piciorul în teren şi opreşte mingea, în aşa fel încât A4 să o ridice înainte ca aceasta să depăşească linia. Decizia corectă?

a) Aruncare liberă pentru B

b) Eliminare de 2 minute pentru A5

c) Descalificare pentru A5

d) Un coechipier al lui A5 trebuie să părăsească terenul

e) Aruncare de la 7m pentru B

23. Portarul echipei B apără o aruncare la poartă. Mingea se rostogoleşte spre spaţiul de joc. În încercare de a opri mingea să ajungă la atacantul A15 care asteaptă la linia spaţiului de poartă, el îndepărtează mingea peste linia de poartă cu piciorul chiar înainte ca aceasta să ajungă la A15. Decizia corectă?

a) Aruncare de la 7m pentru echipa A

b) Aruncare liberă pentru echipa A

c) Jocul continuă

d) Sancţiune disciplinară progresivă portarului echipei B pentru ca a pus în pericol adversarul

24. Mingea revine de la un coechipier înapoi în spaţiul de poartă, unde portarul A1 sare şi prinde mingea în aer. Portarul care are mingea sub control şi aterizează cu un picior în spaţiul de poartă şi cu celălalt în afara spaţiului de poartă. Decizia corectă?

a) Jocul continuă

b) Aruncare de la poartă pentru A

c) Aruncare liberă pentru echipa B

d) Aruncare de la 7m pentru echipa B

25. A5 sare cu mingea, din coţul din dreapta la terenului, deasupra semicercului şi se loveşte de B11 care se află în interiorul spaţiului de poartă 50 de cm, cu mâinile ridicate. Este a treia oară când B11 face acest lucru. Decizia corectă?

a) Aruncare de la 7m pentru A

b) Fault în atac

c) Eliminare de 2 minute pentru B11

c) Avertisment pentru B11

26. Echipa A este în atac. B4 stă la linia spaţiului de poartă. Mingea este în aer, B4 reuşeşte să ajungă la minge şi să o devieze spre propriul spaţiu de poartă. Mingea este atinsă de portar şi apoi iese peste linia de poartă, în afara porţii. Decizia corectă?

a) Aruncare de la margine pentru A

b) Aruncare liberă pentru A

c) Aruncare de la 7m pentru A

d) Aruncare de la poartă pentru B

e) Sancţiune disciplinară progrsivă pentru B4

27. Un jucător aflat în aer prinde mingea, aterizează pe piciorul drept şi sare de pe acesta. Apoi, el pune mai întâi piciorul stang pe pământ, apoi dreptul, şi aruncă la poartă. Câti paşi a făcut?

a) 3

b) 2

c) 1

d) 0

28. Mingea aruncată de echipa A loveşte bara echipei B, atinge arbitrul care se află în spaţiul de poartă lângă poartă şi din această cauză mingea trece peste linia de margine, nu peste linia de poartă. Decizia corectă?

a) Aruncare liberă pentru A

b) Aruncare de la margine pentru B

c) Aruncare de la poartă pentru B

29. Extrema A4 are o şansă clară de gol. În ultimul moment, B7 încearcă să-I ia mingea din mână, dar reuşeşte doar să-i atingă antebraţul. Mingea trece pe lângă poartă. Decizia corectă?

a) Aruncare liberă pentru A

b) Aruncare de la 7m pentru A

c) Eliminare de 2 min pentru B7

d) Avertisment pentru B7

e) Nici o sancţiune disciplinară pentru B7

30. Echipa B este în atac. A11 îi ia mingea lui B6 printr-un fault care îi pune în pericol sănătatea lui B6. Mai sunt încă doi jucători ai echipei A aflaţi între B6 şi poartă. Decizia corectă?

a) Eliminare de două minute pentru A11

b) Descalificare pentru A11

c) Aruncare de la 7m pentru echipa B

d) Aruncare liberă pentru echipa B

No comments yet.

You must be logged in to post a comment.

No trackbacks yet.